Eerste drie weken alweer bijna voorbij - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Ruben Aalst - WaarBenJij.nu Eerste drie weken alweer bijna voorbij - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Ruben Aalst - WaarBenJij.nu

Eerste drie weken alweer bijna voorbij

Blijf op de hoogte en volg Ruben

23 Februari 2013 | Tanzania, Dar es Salaam

Hoewel het niet echt een bijzonder spannende periode is geweest kan ik het natuurlijk niet maken om het thuisfront weer eens op de hoogte te stellen van mijn bezigheden!
Laat ik beginnen met de halve week na mijn laatste reisverslag, dit was toch wel een bijzonder saaie periode. Woensdag ben ik heerlijk wezen zwemmen met vader Gerard in een zwembad in Dar, te heb ik echter moeten bekopen met een enorme verbranding omdat ik zo graag op wilde drogen in de zon. Kortom, ik heb mijn lesje zonnebrand smeren wel weer gehad. Enfin, de 2/3 dagen die erop volgden heb ik thuis gezeten, uit de zon.
Dat weekend erop ben ik bezig geweest met de instrumenten inventariseren en de ruimte opruimen waarin alles lag opgeborgen; dit was geen verspilde moeite. Desondanks het feit dat er nauwelijks werkende instrumenten te vinden waren heb ik wel een jaar voorraad aan bezems en dweilen tevoorschijn getoverd, blijkbaar waren de studenten te lui om deze terug te brengen naar de container aan de overkant van het pleintje...
Maargoed! Ik weet dus nu wat er is en, nog belangrijker, wat er niet is! Ook heb ik met vader Gerard gesproken over boxen in de eetzaal, waar een tv hangt, zodat de kinderen beter films kunnen kijken. (zoveel mogelijk met engels in aanraking laten komen natuurlijk!)
Echter heb ik nog steeds geen echte stappen kunnen ondernemen, doordat de motor nog steeds niet was geregeld! (kom ik zo op terug)
De dag erna heb ik geholpen met bakstenen maken voor de nieuwe slaapzalen. Om kosten te besparen worden die hier ter plekke gemaakt met een manuele pers; loeizwaar werk en ik heb echt gesprek gekregen voor de werkers hier. Ze weten het te presteren om een hele dag door te werken met temperaturen boven de 35 , met alleen een flesje water. Ik heb ook meegeholpen, maar kon niet te lang blijven werken omdat ik dan weer zou vebranden in die "heerlijke" zon. Het was dus een zware dag, maar maandag avond kreeg ik plotseling bericht van Artem!
Hij had een bedrijf gevonden wat wel het gesprek met mij wilde aangaan, over wat ik eventueel zou kunnen doen bij het bedrijf etc. Het bedrijf heet Superdoll en is eigenlijk HET transportbedrijf van Oost-Afrika, ze vervoeren brandstof van Total, Coca Cola en het voormalig BP. Ze hebben de hele supply chain bijna in handen wat loopt tot het fabriceren van trucks en trailers, tot het volledig regelen van transport en onderhoud van de goederen.
Ik kwam in gesprek met een Zweed, de fleetmanager, die eigenljik volledig aan het trippen was op de suiker met koffie. Het was nogal druk, dus hij was continu heen en weer aan het lopen en het was een amusant gesprek kunnen we stellen. Hij liet mij het logistic office zien en stelde mij voor aan een paar werknemers, waar ik vaker mee zal gaan spreken. Om uiteindelijk tot het resultaat van het gesprek te komen; ik mag een paar dagen per week langskomen en meekijken in de processen, en mocht ik verbeterpunten zien dan mag ik deze na overleg doorvoeren! Hele gave mogelijkheid dus, al moet ik nu nog steeds een belletje krijgen van mijn "supervisor" daar. (Ik moet nog steeds wennen aan het feit dat ze hier in Afrika niet aan het Audentis-uurtje doen, maar je gewoon 3 dagen langer laten wachten)
Dinsdag was dus een goede dag die snel voorbij vloog en woensdag zou nog beter worden, want we zouden naar Kipepeo gaan om te zwemmen in de oceaan!
De volgende ochtend dus met de auto er naartoe gereden en heerlijk een dagje doorgebracht aan het strand; 's Avonds kreeg ik te horen dat de motor de volgende dag zou komen! Ik dus de volgende dag thuis zitten om maar te wachten op die motor, je raadt het al; geen motor. Donderdag dus niet heel veel gedaan, maar vandaag was het dan zover; hij is er!! Nu ik de motor heb kan ik eindelijk erop uit, dus nu gaat het echte werk beginnen. Ik hoop volgende keer met wat betere verhalen te kunnen komen, maar voor nu wil ik iedereen vragen voor leuke adresjes in en rondom Dar want de motor moet ingereden worden!

  • 23 Februari 2013 - 18:44

    Ron Van Aalst:

    Super weer wat te lezen van je. Geduld is bij je een schone zaak. De warmte vraagt een andere way of life. Groeten pap/ mam

  • 24 Februari 2013 - 18:50

    Quinten:

    Weer een mooi verhaal, lijkt erop dat je je nu niet meer hoeft te vervelen aangezien je de brommert voor de deur hebt nu. De levering van de brommer vind ik nog meevallen, doet me een beetje denken aan de DHL haha. Ik zal nog even voor je zoeken naar een tent waar ze grolsch schenken :). Have fun broertje

  • 26 Februari 2013 - 12:57

    Betsie Derksen:

    Beste Ruben,
    Van Harte proficiat met jouw verjaardag,ik wens jouw nog heel veel mooie,gelukkige,en gezonde
    nieuwe levensjaren toe!!
    Wat goed dat er mensen zijn die het leven van anderen culturen willen leren kennen!
    Als je alleen al,al die verschillende culturen in Tanzania wilt leren kennen,dan ben je wel een paar
    jaartjes zoet!!!

    Ik wens jouw heel veel sukses ,met heel veel groeten van,

    Tante Bets

  • 27 Februari 2013 - 07:32

    Maxime, Laura, Hans En Astrid:

    Lieve Ruben,
    Heel hartelijk gefeliciteerd mrt je verkaardag!!

  • 27 Februari 2013 - 15:04

    Desiree :



    Lieve Ruben,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en we hopen dat je een leuke dag hebt!
    Dat maakt ook niet iedereen mee, zijn verjaardag vieren in Afrika!, geweldig toch!!!!!

    Zo te lezen gaat het, zeker nu je een prima vervoersmiddel hebt, wel goed. De eerste weken zijn alweer voorbij; we hopen nogmaals dat je veel interessante mensen spreekt, leuke dingen kan doen en dus ook echt kan genieten en dat het niet alleen werken is.......

    Vele groetn van ons allemaal,


    Rene, Desiree, Margot en Bob

  • 27 Februari 2013 - 16:08

    Nico, Yvonne En Christian:

    Hoi Ruben,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Een hele fijne dag.
    We blijven je volgen met je verhalen en maak er een mooie tijd van!!

    Hartelijke groet en liefs vanuit Zwolle

    Ps. Stuur wat mooi weer hier naartoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruben

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 4646

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 04 Mei 2013

Tanzania!

Landen bezocht: