eerste week weg - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Ruben Aalst - WaarBenJij.nu eerste week weg - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Ruben Aalst - WaarBenJij.nu

eerste week weg

Blijf op de hoogte en volg Ruben

01 Januari 1970 | Tanzania, Moshi

Twee dagen geleden heb ik al getracht om een bericht te schrijven over de eerste week dat ik mij bij Karlijn en Pablo heb mogen voegen. Na een goed anderhalf uur typen op de telefoon begonnen mijn vingers te trillen dus besloot ik alles te delen, om vervolgens te aanschouwen dat de app afsloot zonder ook maar iets op te slaan, goede tijdverspilling dus. Omdat ik toen al heel veel geschreven heb (en ik stiekem echt geen zin heb om het net zo uitgebreid te doen als eerst) zal ik even kort de eerste week samenvatten in Tanga, om vervolgens uitgebreid te vertellen over Moshi, wat een stad.

Op zondag avond vertrok ik van Gerard en ben ik onderweg gegaan naar Bagamoyo om mij daar bij te voegen bij Karlijn en Pablo. Zondag dus een rustige avond gehad waar we wat hebben gegeten in het plaatselijke restaurant, om vervolgens wat voetbal te kijken onder het genot van een goudgele rakker. Bagamoyo is een rustig/amicaal stadje net boven Dar, het rustige heeft ervoor gezorgd dat ik de eerste avond al meteen heerlijk kon tukken! (toch wel een groot verschil t.o.v. de dierentuin die ik naast mijn raam had in Dar). Ala, de volgende dag gingen we op weg naar Tanga om daar een week door te brengen. We vertrokken met de bus richting Tanga, wat ongeveer 5 uur zou duren volgens de mensen die we spraken. Kortom 9 uur later, waarbij de losgeslagen kippen van de Maasai om je benen lopen en je zijn kind lekker op schoot krijgt, kwamen we gesloopt aan in Tanga! We verbleven in de Ocean Breeze hotel, met als groot pluspunt dat we ons eigen terras hadden! De eerste avond hebben in het hotel wat gegeten en hebben de rest van de avond een beetje '' gechill'd ''. De volgende dag wilden we eigenlijk meteen naar de oceaan, want ondanks dat het een paar graden kouder is dan Dar blijft het gewoon nog 33 graden.. Daar hebben we tot na de lunch gezeten, om vervolgens eens onze omgeving te gaan verkennen rond het hotel. We wisten meteen waar we 's avonds heen zouden gaan, La Casa Chica! We hadden nog geen echt nachtleven meegemaakt, dus we stonden te springen om dat eens mee te gaan maken. Aan het eind van de dag in de buurt gegeten en wat drankjes gehaald voor op het balkon, aangezien het feestje niet zo gaan beginnen voor elf uur oid. Op het balkon hebben we Pablo bekend gemaakt met het alombekende drankspel ''kingsen'' dus na enige tijd waren we door de Gin-tonic heen, en mevrouw door de Baileys. Tijd om dus naar La Casa te vertrekken, maar onderweg kwamen we mensen tegen die zeiden dat we helemaal de verkeerde kant op gingen; La Vida Loca, daar moesten we zijn! Ook enthousiast van deze naam betaalden we daar de entree en liepen vol afwachting naar binnen, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat de hele nachtclub leeg was. Dit was op uitzondering van een midget-afrikaan die systematisch elke pilaar in de club afging als danspartner. We lieten ons niet uit het veld slaan en hebben nog een goede avond gehad met een zweedse neger en de manager van de club, alhoewel Pablo al na 2 drankjes naar huis wederkeerde (onder de indruk van het drankspelletje zullen we maar stellen).

De volgende dag was het natuurlijk compensatie-dag, dus we besloten fietsen te huren en de lokale grotten te bezoeken. Een heerlijk uitstapje en daarna zijn we nog langs de baai wezen fietsen om wat verder te genieten, om vervolgens te crashen in het stedelijk park bij de baai waar ze de meest verrukkelijke fresh juices verkopen die er maar te vinden zijn. Een goed aantal juices later nog kort een waterpijp meegemaakt en zo vloog ook deze dag voorbij. De dagen erop bestonden verder uit overdag bij het stranden liggen, shoppen en juices drinken in het park en 's avonds genieten van het uitzicht en drankjes op het balkon. Zondag was het dus weer tijd om afscheid te nemen van Tanga en op weg te gaan naar Moshi, de stad bekend van het mooie uitzicht op de kilimanjaro!

Maargoed, ik kom nu langzamerhand wel tot de ontdekking dat mijn korte samenvatting toch een stuk minder bondig en compact is als verwacht en het is ook alweer bijna tijd om een hapje te gaan eten in Moshi. Morgen zal ik mijn verhaal over Moshi posten; kijk er niet van op als het twee dagen later wordt, want vanavond vieren we onze laatste avond met Sam en the Gang (waar jullie alles over te horen krijgen in mijn volgend verslag)
Veel succes nog daar met het oh zo hollandse weer!

• 05 April 2013 - 15:40

Astrid Hans Maxime Laura:

Hoi Ruben,leuk om weer je verslag te lezen! komt behoorlijk avontuurlijk over
    Als we lezen dat jij lekker in 33 graden rondloopt bedenk dan dat wij nog
    dikke winterjas aan hebben!!!